Uppgiftsfördelning av arbetsmiljö från Kommunchef till Förvaltningschef
Den här tjänsten kräver inloggningDenna e-tjänst används när du som kommunchef ska tilldela arbetsmiljöuppgifter till din anställande förvaltningschef.
E-tjänsten ska signeras av både dig som kommunchef och av den tilldelade förvaltningschefen. När båda parter har signerat skickas e-tjänsten automatiskt till HR-avdelningen för diarieföring i Kommunstyrelsens diarium.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Personuppgifterna i denna ansökan kommer att registreras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och information om hur Olofströms kommun hanterar personuppgifter finns på kommunens hemsida.
Genom att skicka in ansökan accepterar du att Olofströms kommun sparar de personuppgifter som krävs för hantering av ansökan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).
Besök Integritetsskyddsmyndighetens (IMY) hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
HR-avdelningen
hr@olofstrom.se
HR-avdelningen
hr@olofstrom.se
0454-93000