Ajourhållning av lägenhetsregistret. Flerbostadshus inklusive specialbostäder
Den här tjänsten kräver inloggningHär ska fastighetsägare lämna förslag till kommunen om nya lägenhetsnummer vid en nybyggnad, ändrad användning eller ombyggnad, sammanslagning eller rivning av flerbostadshus eller specialbostäder. Informationen används sedan för att ajourhålla lägenhetsregistret, ett nationellt register över Sveriges alla bostadslägenheter. Det är Lantmäteriet som ansvarar för registret, kommunerna som ajourhåller det och fastighetsägarna som rapporterar förändringar i registret till kommunen.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Personuppgifterna i denna ansökan kommer att registreras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och information om hur Olofströms kommun hanterar personuppgifter finns på kommunens hemsida.
Genom att skicka in ansökan accepterar du att Olofströms kommun sparar de personuppgifter som krävs för hantering av ansökan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).
Besök Integritetsskyddsmyndighetens (IMY) hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Johanna Andersson
Johanna.Andersson@olofstrom.se
0454-93315